روش های جراحی که برای از بین بردن آب مروارید استفاده می شود عبارتند از:

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

روش های جراحی که برای از بین بردن آب مروارید استفاده می شود عبارتند از:

از بین بردن آب مروارید

استفاده از پروب اولتراسوند برای شکستن لنز برای برداشتن. در طی یک روش به نام فیکوامولسیفیکاسیون (فک و مولسیح فیه-کی شان)، جراح شما یک برش کوچک در جلوی چشم شما (قرنیه) ایجاد می کند و یک پروب نازک به اندازه یک سوزن را در ماده عدسی که در آن آب مروارید است وارد می کند. شکل گرفته است.

سپس جراح شما از پروب که امواج اولتراسوند را منتقل می کند، برای شکستن (امولسیون کردن) آب مروارید و مکش قطعات استفاده می کند. قسمت پشتی لنز شما (کپسول لنز) دست نخورده باقی مانده است تا به عنوان مکانی برای استراحت لنز مصنوعی باشد. ممکن است از بخیه ها برای بستن برش کوچک قرنیه در پایان عمل استفاده شود.

جراح و متخصص چشم کرج را در اینجا بیابید.

ایجاد یک برش در چشم و برداشتن عدسی به صورت یک تکه. روشی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد به نام استخراج آب مروارید خارج کپسولی، نیاز به برش بزرگتری نسبت به آن دارد که برای فیکوامولسیفیکاسیون استفاده می شود. از طریق این برش بزرگتر، جراح شما از ابزارهای جراحی برای برداشتن کپسول جلویی لنز و عدسی کدر شامل آب مروارید استفاده می کند. کپسول پشتی لنز شما در جای خود رها می شود تا به عنوان مکانی برای استراحت لنز مصنوعی عمل کند.

این روش ممکن است در صورت داشتن عوارض چشمی خاص انجام شود. با برش بزرگتر، بخیه لازم است.

هنگامی که آب مروارید توسط فیکوامولسیفیکاسیون یا استخراج خارج کپسولی برداشته شد، لنز مصنوعی در کپسول خالی لنز کاشته می شود.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

بعد از عمل

پس از جراحی آب مروارید، انتظار داشته باشید که بینایی شما ظرف چند روز بهبود یابد. ممکن است در ابتدا با بهبود و تنظیم چشم، دید شما تار شود.

ممکن است رنگ‌ها پس از جراحی شما روشن‌تر به نظر برسند، زیرا شما از طریق یک لنز جدید و شفاف نگاه می‌کنید. آب مروارید معمولاً قبل از جراحی به رنگ زرد یا قهوه ای است و ظاهر رنگ ها را از بین می برد.

معمولاً یک یا دو روز پس از جراحی، هفته بعد و سپس دوباره بعد از حدود یک ماه برای نظارت بر بهبودی به چشم پزشک مراجعه خواهید کرد.

احساس خارش و ناراحتی خفیف تا چند روز پس از جراحی طبیعی است. از مالیدن یا فشار دادن به چشم خودداری کنید.

پزشک ممکن است از شما بخواهد که در روز جراحی از چسب چشم یا محافظ محافظ استفاده کنید. همچنین ممکن است پزشک استفاده از چسب چشم را برای چند روز پس از جراحی و سپر محافظ هنگام خواب در دوره نقاهت را توصیه کند.

پزشک ممکن است برای جلوگیری از عفونت، کاهش التهاب و کنترل فشار چشم، قطره چشم یا سایر داروها را تجویز کند. گاهی اوقات، این داروها را می توان در زمان جراحی به چشم تزریق کرد.

پس از چند روز، بیشتر ناراحتی باید از بین برود. اغلب، بهبودی کامل در عرض هشت هفته اتفاق می افتد.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

از دست دادن بینایی.
دردی که با وجود استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه ادامه دارد.
افزایش قرمزی چشم.
تورم پلک.
نور چشمک می زند یا چندین لکه جدید (شناور) جلوی چشم شما.

اکثر افراد حداقل در برخی مواقع پس از جراحی آب مروارید به عینک نیاز دارند. پزشک به شما اطلاع می دهد که چه زمانی چشمان شما به اندازه کافی بهبود یافته است تا بتوانید نسخه نهایی عینک را دریافت کنید. این معمولا بین یک تا سه ماه پس از جراحی است.

اگر آب مروارید در هر دو چشم دارید، پزشک معمولاً بعد از بهبود چشم اول، عمل جراحی دوم را برنامه ریزی می کند.

بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

نتایج

جراحی آب مروارید با موفقیت بینایی را در اکثر افرادی که این روش را انجام می دهند بازیابی می کند.

افرادی که جراحی آب مروارید انجام داده اند ممکن است دچار آب مروارید ثانویه شوند. اصطلاح پزشکی برای این عارضه رایج به عنوان کدورت کپسول خلفی (PCO) شناخته می شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که پشت کپسول لنز – بخشی از لنز که در طول جراحی برداشته نشده و اکنون از کاشت لنز پشتیبانی می‌کند – کدر شده و دید شما را مختل می‌کند.

PCO با یک روش سرپایی بدون درد و پنج دقیقه ای به نام کپسولوتومی لیزر ایتریوم-آلومینیوم-گارنت (YAG) درمان می شود. در کپسولوتومی لیزر YAG، از یک پرتو لیزر برای ایجاد یک منفذ کوچک در کپسول ابری استفاده می‌شود تا مسیر روشنی را فراهم کند که نور از آن عبور کند.

بعد از عمل، معمولاً حدود یک ساعت در مطب دکتر می‌مانید تا مطمئن شوید که فشار چشم‌تان بالا نمی‌رود. سایر عوارض نادر است اما می تواند شامل افزایش فشار چشم و جدا شدن شبکیه باشد.

معرفی بهترین جراح لیزیک کرج

در صورت نیاز به عمل لیزیک می توانید با شماره های تماس زیر که مربوط به مطب دکتر مینا اوجانی است تماس بگیرید :

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰

۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

روش های جراحی که برای از بین بردن آب مروارید استفاده می شود عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول