ملاحظات بیهوشی در حین جراحی چشم چیست؟

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

ملاحظات بیهوشی در حین جراحی چشم چیست؟

بیهوشی در حین جراحی چشم

برخی از انواع جراحی چشم وجود دارد که در آن بیهوشی عمومی، که شما را در طول کل عمل بیهوش نگه می دارد، یا ضروری است یا یک گزینه. با این حال، به احتمال زیاد آرام‌بخشی تحت نظارت برای آرام کردن شما، با یک بلوک بی‌حسی منطقه‌ای مکمل برای جلوگیری از احساس درد، دریافت خواهید کرد. آرام بخش معمولاً از طریق یک IV که در ورید قرار می گیرد، ارائه می شود. بلوک ها از طریق تزریق در نزدیکی چشم ایجاد می شوند.

اگرچه میزان آرام‌بخشی بسته به روش و بیمار متفاوت است، اما اغلب به حداقل می‌رسد تا شما بیدار بمانید و در عین حال آرامش داشته باشید. این میزان آرامبخش برای جراحی چشم بسیار مهم است زیرا پزشک نمی خواهد سر شما حرکت کند.

اگر به حدی آرام‌بخش باشید که گیج شوید یا به خواب بروید و خروپف کنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. توجه ویژه برای بلفاروپلاستی این است که آرام‌بخشی بیش از حد باعث می‌شود که پلک‌های شما از حالت معمول افتاده‌تر به نظر برسند و در نتیجه جراح اصلاح بیش از حد را انجام دهد.

آرامبخشی تحت نظارت نیز در بیشتر موارد به دلیل قرار گرفتن جراح و متخصص بیهوشی در حین جراحی چشم ترجیح داده می شود. برای اکثر جراحی های دیگر، متخصص بیهوشی در کنار سر بیمار قرار می گیرد و جراح نزدیک وسط بدن است. برای جراحی های چشم، موقعیت ها برعکس می شوند. این امر مداخله سریع برای انجام اقدامات اصلاحی را برای متخصص بیهوشی دشوارتر می کند اگر بیمار مشکلات تنفسی داشته باشد، که بیشتر در بیهوشی عمومی رخ می دهد.

برای برخی از جراحی‌های چشم، مانند لیزیک، استفاده از قطره‌های چشمی بی‌حس‌کننده به‌عنوان بی‌حسی موضعی کافی است تا در طول عمل راحت باشید.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

آیا ملاحظات بیهوشی خاصی برای کودکان وجود دارد؟

آره. در بیشتر موارد، کودکان بیهوشی عمومی دریافت خواهند کرد. این معمولاً ضروری است زیرا برای آنها دشوار است که همچنان تحت آرامبخشی نظارت شده باقی بمانند.

آیا شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند جراحی چشم را پیچیده کند؟

آره. شرایطی که با توانایی بیمار برای ماندن در وضعیت نسبتاً صاف و ثابت در طول جراحی تداخل می‌کند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. قبل از جراحی به متخصص بیهوشی خود اطلاع دهید و در صورت داشتن شرایطی مانند رفلاکس، کمردرد، آمفیزم یا حتی سرفه موقت، یک ویزیت قبل از عمل را در نظر بگیرید. در مورد امکانات بالقوه و زمان جراحی بحث کنید.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

برای آماده شدن برای جراحی چه باید کرد؟

به شما گفته می شود که برای مدت معینی قبل از جراحی چیزی نخورید یا ننوشید. مطمئن شوید که می دانید چقدر از قبل باید از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. همچنین باید بپرسید که کدام یک از داروهای خود را قبل از جراحی ادامه دهید و کدام را و چه زمانی قطع کنید.

اکثر جراحی های چشم به صورت سرپایی انجام می شود، بنابراین شما در همان روز به خانه خواهید رفت. شما نمی توانید خودتان را به خانه برسانید، بنابراین باید برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده ترتیبی دهید که وسایل حمل و نقل را فراهم کند.

آیا می بینم در طول جراحی چه اتفاقی می افتد؟

تحت بیهوشی عمومی، شما ناخودآگاه و از آنچه در حال رخ دادن است بی اطلاع خواهید بود.

تحت آرام‌بخشی تحت نظارت، شما بیدار می‌مانید اما نمی‌بینید که جراح چه می‌کند. چشمی که تحت عمل جراحی قرار می گیرد بیهوش می شود و عملاً بیهوش می شود. چشم دیگر پوشیده خواهد شد.

اگر بی حسی موضعی دریافت کنید، ممکن است نورها، رنگ ها و سایه ها را ببینید. همچنین ممکن است به شما داروهایی داده شود که به شما کمک کند آرام بمانید.
متخصصان بیهوشی با تیم جراحی شما برای ارزیابی، نظارت و نظارت بر مراقبت های شما قبل، حین و بعد از جراحی کار می کنند – ارائه بیهوشی، رهبری تیم مراقبت از بیهوشی و اطمینان از ایمنی مطلوب شما.

معرفی بهترین جراح لیزیک کرج

در صورت نیاز به عمل لیزیک می توانید با شماره های تماس زیر که مربوط به مطب دکتر مینا اوجانی است تماس بگیرید :

۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰
۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

ملاحظات بیهوشی در حین جراحی چشم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول