علائم آب مروارید

علائم آب مروارید عبارتند از:

1. تاری دید.
  2. تابش خیره کننده و هاله.
  3. حساسیت به نور.
  4. مشکل دید در نور کم.
  5. مشکل در دیدن کنتراست.

تشخیص این علائم در ابتدا ممکن است سخت باشد، به خصوص به این دلیل که اغلب به تدریج ظاهر می شوند. حتی ممکن است متوجه بدتر شدن بینایی خود نشوید زیرا به کندی کاهش می یابد.

اما در نهایت، آب مروارید شما می تواند انجام زندگی روزمره شما را بسیار سخت تر کند. آنها حتی می توانند تا زمانی که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار نگیرید باعث از دست دادن کامل بینایی شوند.

شما می خواهید آب مروارید خود را قبل از اینکه دیدن آن تقریبا غیرممکن شود، درمان کنید. انتظار تا این مرحله برای جراحی آب مروارید ممکن است به دلیل ناتوانی در دید منجر به آسیب شود.

دکتر مینا اوجانی  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج می باشند.

بهترین-فوق-تخصص-شبکیه-در-کرج | جراح-و-متخصص-چشم-کرج

اگر در تشخیص میزان تأثیر آب مروارید بر زندگی تان مشکل دارید، از خود بپرسید که آیا با یکی از موارد زیر دست و پنجه نرم می کنید:

خواندن و کارهای از نزدیک

از آنجایی که آب مروارید دید در نور کم را سخت تر می کند، خواندن و انجام سایر کارهای با تمرکز خوب می تواند دشوار باشد. این به دلیل ناتوانی در تمرکز نیست، بلکه به دلیل نور ناکافی است.

با این حال، بسیاری از افراد مبتلا به آب مروارید، پیرچشمی نیز دارند. پیرچشمی یکی دیگر از بیماری های مرتبط با سن است که تمرکز را سخت تر می کند.

زمانی اتفاق می افتد که لنز با افزایش سن انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. اما وقتی مشکل اصلی آب مروارید شما است، استفاده از عینک خواندن قوی‌تر در نهایت به شما کمک نمی‌کند که بهتر ببینید.

در کوتاه مدت، استفاده از نور مستقیم روی هر چیزی که می خوانید یا روی آن کار می کنید ممکن است کمی تسکین دهد. اگر برای انجام کارهای ساده بدون منبع نور مستقیم زمان چالش برانگیزی دارید، این یک نشانه مطمئن است که باید جراحی آب مروارید را در نظر بگیرید.

رانندگی در شب

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد مبتلا به آب مروارید پیشرفته دارند رانندگی در شب است. آب مروارید دید در شب را سخت می کند.

ممکن است حساسیت به نور را تجربه کنید، که می تواند بسیار مشکل ساز باشد. اگر آب مروارید دارید، نورها هاله و تابش خیره کننده شدید نیز به چراغ ها می دهد و باعث می شود چراغ های جلوی خودرو، چراغ های راهنمایی و حتی علائم ایست کور شوند. زمانی که رانندگی در شب خطرناک می شود، باید متوقف شوید و به طور جدی به فکر انجام عمل آب مروارید باشید.

اگر در هنگام رانندگی در شب احساس ناامنی می کنید، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد خود را پیدا کنید که بتواند شما را به جایی که باید بروید، ببرد.

شما می توانید پس از انجام عمل جراحی آب مروارید به جاده بازگردید و تا آن زمان برای شما و سایر رانندگان ایمن تر می شود. آسیب دیدگی ضعیف اگر به دلیل کاهش بینایی خود به طور مکرر شروع به صدمه زدن به خود کرده اید، این یکی از واضح ترین علائمی است که باید به انجام عمل آب مروارید فکر کنید.

احساس ناامنی یا ناتوانی در خروج از خانه به دلیل آب مروارید چیزی کمتر از ناتوان کننده نیست. وقتی نمی توانید به اندازه کافی خوب ببینید که بتوانید خود را ایمن نگه دارید، نمی توانید زندگی خود را به طور عادی انجام دهید.

چه به دلیل تصادف اتومبیل، سقوط یا برخورد با چیزی در خانه خود به خود آسیب بزنید، باید به چشم پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید دید شما را ارزیابی کند و در مورد امکان جراحی آب مروارید صحبت کند.

و  جراح و متخصص چشم کرج  که در جراحی بیماری های چشمی تجارب فراوان دارند.

رسیدن به این نقطه به این معنی است که استقلال خود را از دست داده اید. هیچ دلیلی برای ادامه زندگی به این روش وجود ندارد، وقتی که به آسانی انتخاب جراحی آب مروارید است.

انجام جراحی آب مروارید جراحی آب مروارید یک روش انتخابی است. این به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید چه زمانی آن را داشته باشید. اما از نظر پزشکی نیز برای حفظ بینایی ضروری تلقی می شود، به همین دلیل است که اکثر برنامه های بیمه پزشکی این روش را پوشش می دهند.

در حالی که تصمیم گیری در مورد زمان انجام جراحی آب مروارید در نهایت به عهده شماست، انتظار طولانی مدت می تواند زندگی شما را نه تنها چالش برانگیزتر بلکه خطرناک تر کند.

چشم پزشک می تواند با معاینه آب مروارید و آزمایش حدت بینایی به شما کمک کند. اما ارزیابی همه چیزهایی که در زندگی روزمره خود در مطب پزشک با آن روبرو می شوید دشوار است.

مزایای انتخاب جراحی آب مروارید

شما تنها کسی هستید که می دانید دید شما چگونه بر زندگی شما تأثیر می گذارد. چشم پزشک شما مطمئناً می تواند بگوید که چه زمانی آب مروارید شما پیشرفته شده است و دیدن آن تقریبا غیرممکن شده است، اما شما نمی خواهید برای انجام عمل جراحی آب مروارید آنقدر صبر کنید.

بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج – در نهایت، بهتر است جراحی آب مروارید زودتر از دیرتر انجام شود. جراحی آب مروارید می تواند هر گونه از دست دادن بینایی ناشی از آب مروارید را به طور کامل بازگرداند.

پس از انجام عمل جراحی آب مروارید، بیماران اغلب آرزو می کنند که کاش زودتر این عمل را انجام می دادند. هنگامی که دوباره به وضوح دیدید، ممکن است در نهایت متوجه شوید که آب مروارید چقدر بر بینایی و توانایی دید شما تأثیر گذاشته است.

بیشتر از آن، ممکن است درک کنید که آب مروارید مانع از انجام بهترین زندگی شما شده است. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید با حسرت زندگی کنید.

اگر مطمئن نیستید که آیا زمان جراحی آب مروارید فرا رسیده است، به علائم خود نگاه کنید و به این فکر کنید که چگونه بر بینایی شما تأثیر می گذارد. حتی اگر بینایی‌تان زندگی روزمره‌تان را کمی پیچیده‌تر می‌کند، باید در نظر داشته باشید که آیا زمان جراحی آب مروارید فرا رسیده است یا خیر.

برای راهنمایی بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

اینستاگرام دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.