کاربردهای پزشکی بوتاکس دور چشم – متخصص چشم پزشکی کرج

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

کاربردهای پزشکی بوتاکس دور چشم – متخصص چشم پزشکی کرج

کاربردهای بوتاکس دور چشم

FDA همچنین بوتاکس را برای درمان چندین بیماری از جمله استرابیسم (تنبلی چشم) و بلفارواسپاسم (تقوع چشم) تایید کرده است.

استرابیسم

استرابیسم که معمولاً به آن تنبلی چشم می گویند، ناشی از عدم تعادل در قدرت و هماهنگی عضلات حرکت دهنده چشم است. عضلات چشم به عنوان یک تیم کار می کنند تا چشم ها را در یک جهت حرکت دهند و به شما امکان می دهند روی یک جسم تمرکز کنید.

با استرابیسم، چشم ها به جهات مختلف نگاه می کنند. در نتیجه، هر چشم سیگنال متفاوتی را به مغز می فرستد. مغز تمایل دارد سیگنال های یک چشم را تفسیر کند و چشم دیگر را نادیده بگیرد.

در بیشتر موارد، آسیب به اعصاب تامین کننده عضلات خارج چشمی به جای ضعف عضلانی دلیل تنبلی چشم است. چشم های ضربدری، دوبینی و از دست دادن درک عمق از جمله علائم هستند.

پزشکان از تزریق بوتاکس برای درمان استرابیسم استفاده می کنند، زمانی که وصله چشم و عینک، دو روش دیگر برای اصلاح این وضعیت، با شکست مواجه می شوند.

بلفارواسپاسم

همچنین زمانی که عضلات چشم به طور غیرارادی منقبض می شوند و بینایی را مختل می کنند، پزشکان به تزریق بوتاکس روی می آورند. بسیاری از افراد دچار انقباض خفیف و دوره‌ای چشم می‌شوند که شبیه به کشش در پلک‌های بالا یا پایین است. این موارد نیازی به درمان ندارند.

اما زمانی که علائم مزمن و شدید هستند و تأثیر قابل توجهی بر بینایی شما دارند، بوتاکس می تواند انقباضات را تسکین دهد. بلفاریت، فتوفوبیا، خشکی چشم و ورم ملتحمه می تواند باعث تشدید انقباضات شود و نیاز به بوتاکس را ایجاد کند.

نحوه عملکرد بوتاکس

هنگامی که سم بوتولینوم تزریق می شود، سیگنال های عصبی را که انقباض عضلانی را آغاز می کنند، مسدود می کند، بنابراین ماهیچه ها شل می شوند و چین و چروک های صورت را کاهش می دهند. این اثر معمولاً در عرض سه تا شش ماه از بین می‌رود و ماهیچه‌ها دوباره منقبض می‌شوند. به همین دلیل است که برای از بین بردن چین و چروک به چندین بار تزریق بوتاکس نیاز دارید.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم می باشند.

انتظار چه چیزی؟

تزریق بوتاکس، یا تزریق های متعدد، به آمادگی زیادی نیاز ندارد. و خود این روش سریع و مستقیم است. درد یا ناراحتی به شکل گزش تیز اما جزئی است.

قبل از رویه

پزشک ممکن است با استفاده از بی حس کننده موضعی یا یخ پوست شما را بی حس کند تا ناراحتی در طول عمل کاهش یابد. با این حال، اکثر افراد نیازی به بی حسی ندارند زیرا این روش دارای حداقل درد است.

در طول تزریق

تزریق بوتاکس در مطب پزشک انجام می شود و این عمل تنها چند دقیقه طول می کشد. پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق مقادیر کمی بوتاکس به عضلات یا پوست شما استفاده می کند.

دوز مورد نیاز بوتاکس به شدت بیماری بستگی دارد.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم هستند.

دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
دکتر مینا اوجانی | جراح و متخصص چشم کرج | بهترین متخصص جراحی چشم کرج
بهبود

بوتاکس می تواند به سایر نواحی فراتر از محل تزریق سرایت کند و عوارض جانبی مانند پتوز، افتادگی پلک فوقانی ایجاد کند.

به همین دلیل است که پزشکان به شما توصیه می کنند که برای کاهش خطر عوارض جانبی، حداقل چهار ساعت پس از تزریق، نواحی تحت درمان را مالش ندهید. پزشک شما ممکن است توصیه کند تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از ورزش اجتناب کنید.

اثربخشی

بوتاکس به طور موثر چین و چروک های ناشی از انقباض غیرطبیعی یا پیری را کاهش می دهد. تزریق ها در عرض ۷۲ ساعت پس از تزریق شروع به کار می کنند و اثر آن در دو هفته به اوج خود می رسد.

اثر بوتاکس در سه تا شش ماه از بین می رود. اما ممکن است برای حفظ نتیجه دلخواه به چندین تزریق بعدی نیاز داشته باشید. اگر دوزهای کوچکتر به اندازه کافی از شر چین و چروک ها یا خطوط نامطلوب خلاص نشوند، پزشکان می توانند دوز مصرفی شما را افزایش دهند.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

کاربردهای پزشکی بوتاکس دور چشم – متخصص چشم پزشکی کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول