جراحی SMILE در مقایسه با لیزیک

مطالعات تحقیقاتی که نتایج SMILE را با نتایج لیزیک هدایت‌شونده از طریق موج مقایسه می‌کند، نشان می‌دهد که SMILE نتایج بصری و انکساری (اصلاح‌کننده) طولانی‌مدت بهتری ارائه نمی‌دهد.

این به این دلیل است که فقط لیزیک هدایت‌شونده از موج می‌تواند به مواردی که به عنوان انحرافات مرتبه بالاتر (HOA) شناخته می‌شوند، رسیدگی کند. HOA ها ناهنجاری های نوری هستند که باعث هاله ها، تابش خیره کننده، انفجار ستاره ها و دید ضعیف در شب می شوند.

در واقع، ۳ درصد از بیماران SMILE در طی دو سال پس از جراحی اولیه تحت عمل‌های تقویت بینایی قرار می‌گیرند و بیشتر آنها به دلیل اصلاح نادرست است. در طول آزمایش‌های بالینی FDA در سال ۲۰۱۶، تعداد کمتری از بیماران بعد از عمل SMILE بینایی ۲۰/۲۰ را نسبت به بعد از عمل لیزیک بدست آوردند.

از زمان معرفی SMILE، تحقیقات نشان داده است که تحت اصلاح در ۱۱٪ از بیماران مبتلا به آستیگماتیسم که تحت روش های SMILE قرار می گیرند، رخ می دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که فناوری SMILE فاقد ظرفیت ثبت عنبیه است که در نسل چهارم لیزیک هدایت‌شونده از جبهه موج امروزی یافت می‌شود.

ثبت عنبیه بدون توجه به حرکت چشم بیماران در حین عمل، تمرکز پرتو لیزر را دقیقاً روی هدف خود حفظ می کند و از تصحیح دید دقیق تر اطمینان حاصل می کند.

خانم دکتر مینا اوجانی  جراح و متخصص چشم کرج و همچنین در شبکیه بهترین تجارب و سابقه ها را دارند که باعث شده  بهترین فوق تخصص شبکیه در کرج ،باشند.

خطرات مرتبط با جراحی اصلاح بینایی SMILE

هنگام در نظر گرفتن گزینه های جراحی اصلاح بینایی، مهم است که خطرات را در مقابل فواید هر روش سنجید.

در اینجا برخی از خطرات رایج مرتبط با روش های SMILE آورده شده است:

آوار باقی مانده است:

وقتی در نظر بگیرید که SMILE شامل جداسازی و استخراج بافت از لایه میانی قرنیه می شود، این یک عارضه احتمالی منحصر به فرد از حذف ناقص بافت را اضافه می کند. وجود بقایای باقیمانده قرنیه می تواند منجر به ساییدگی قرنیه، چسبندگی و پارگی های برش شود.

این موارد نیاز به استفاده از لنز تماسی بانداژ و بهبودی طولانی مدت در بدترین حالت و تحریک و التهاب در بهترین حالت دارند. جراحی SMILE در مقایسه با لیزیک

در صورت تشخیص زودهنگام، زباله ها را می توان با درمان های غیر تهاجمی شستشو داد. در موارد شدید، ممکن است نیاز به یک عمل جراحی دوم برای برداشتن زباله باشد. اغلب، علائم زباله موقتی هستند، اما می توانند بهبود را طولانی و پیچیده کنند.

برای راهنمایی بیشتر به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

التهاب

در حالی که التهاب نتیجه طبیعی هر روش تهاجمی است، در موارد شدید التهاب می تواند بهبودی را پیچیده تر و طولانی تر کند. از آنجایی که SMILE شامل برداشتن بافت قرنیه بیشتر از لیزیک است، پتانسیل بیشتری برای التهاب بعد از عمل وجود دارد.

بیماران SMILE باید برای درد یا مشکلات بینایی بیش از حد هوشیار باشند. بیماران باید فوراً این علائم را به جراح چشم خود اطلاع دهند تا از تشدید بیشتر جلوگیری شود.

چشم انداز ابری

از آنجایی که SMILE برای درمان نزدیک بینی طراحی شده است، احتمال بیشتری برای ایجاد علائم بینایی مه آلود دارد. در واقع، بیمارانی که تحت عمل جراحی SMILE قرار می‌گیرند، بیشتر از کسانی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند، مشکلاتی با تاری دید و حساسیت به نور را در یک ماه پس از عمل توصیف می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر مینا اوجانی جراح و متخصص چشم در کرج کلیک کنید.