لیزیک در مقابل عینک مطالعه کدام موثر تر است؟

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

لیزیک در مقابل عینک مطالعه کدام موثر تر است؟

لیزیک یا عینک مطالعه

در اوایل تا اواسط ۴۰ سالگی، همه بزرگسالان تا حدی توانایی تمرکز بر روی اشیاء مجاور را از دست می دهند (پیش چشمی)، که منجر به مشکل در خواندن چاپ کوچک یا انجام کارهای نزدیک می شود.

یکی از مزایای احتمالی نزدیک‌بین بودن در بیشتر عمرتان این است که این وضعیت در واقع پیرچشمی را جبران می‌کند که با افزایش سن، اجتناب‌ناپذیری ایجاد می‌شود. یک چشم نزدیک بین به تنهایی اشیاء نزدیک را بدون عینک مطالعه متمرکز می کند.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم کرج.

جراحی لیزیک این فوکوس نزدیک را از بین می برد زیرا نزدیک بینی اصلاح شده است. این بدان معناست که با افزایش سن، باید از عینک مطالعه استفاده کنید. بسیاری از مردم خوشحال هستند که در سنین پایین‌تر، دید از راه دور را با پوشیدن «تقلب‌ها» برای مطالعه در سنین بالا عوض می‌کنند.

اگر شما یک فرد مسن هستید که به لیزیک فکر می کنید، ممکن است برای حفظ توانایی خود در دیدن اجسام از نزدیک، مونویژن را انتخاب کنید. با تک دید، یک چشم برای دید از راه دور و چشم دیگر برای دید نزدیک اصلاح می شود. همه نمی توانند خود را با monovision سازگار یا تحمل کنند. بهتر است قبل از انجام یک عمل جراحی دائمی یک آزمایش با لنزهای تماسی انجام دهید.

دکتر مینا اوجانی ، متخصص چشم پزشکی کرج و جراح چشم می باشند.

بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج
بهترین متخصص جراحی چشم کرج | جراح و متخصص چشم کرج

آیا می توانید چندین هفته قبل از جراحی بدون لنزهای تماسی خود بروید؟

این معمولاً مشکلی نیست، اما بدانید که حداقل چند هفته قبل از جراحی باید استفاده از لنزهای تماسی خود را کاملاً متوقف کنید و به عینک بروید. لنزهای تماسی شکل طبیعی قرنیه شما را مخدوش می کنند، که می تواند منجر به اندازه گیری های نادرست و نتیجه جراحی کمتر از حد مطلوب شود. پزشک شما بسته به وضعیت شما و مدت زمانی که از لنز استفاده می کنید، دستورالعمل های خاصی را ارائه می دهد.

انتظارات شما از لیزیک چیست؟

اکثر افرادی که تحت عمل لیزیک قرار می‌گیرند، در اکثر موقعیت‌ها بینایی خوب تا عالی برای سال‌ها یا دهه‌ها خواهند داشت. می‌توانید ورزش کنید و شنا کنید، یا حتی اول صبح ساعت را ببینید، بدون اینکه نگران عینک یا لنزهای تماسی خود باشید. اما با افزایش سن یا در شرایط کم نور، ممکن است همچنان نیاز به استفاده از عینک داشته باشید.

اکثر افراد پس از عمل لیزیک رضایت بالایی را گزارش می کنند. اما نتایج بلند مدت اغلب در دسترس نیستند یا به خوبی مطالعه نشده اند. بخشی از دلیل این امر این است که افراد پس از جراحی به طور کلی رضایت دارند، بنابراین نیازی به معاینه مجدد احساس نمی‌کنند و اطلاعات پیگیری جمع‌آوری نمی‌شود.

همچنین، روش لیزیک در طول زمان اصلاح شده است – تکنیک ها و تکنولوژی به طور مداوم در حال تغییر است. این امر نتیجه گیری از داده های گزارش شده را دشوار می کند.

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

برای تماشای نمونه کارهای دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم پزشکی کرج در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی زمانی که پیگیری بعد از عمل انجام می شود و گزارش می شود، بینایی در شرایط بهینه آزمایش اندازه گیری می شود. دید شما در نور کم (مانند هنگام غروب یا در مه) ممکن است آنطور که گزارش های منتشر شده نشان می دهد خوب نباشد.

با گذشت زمان، انکسار شما ممکن است به آرامی با افزایش سن بدتر شود و بینایی شما ممکن است به خوبی بلافاصله پس از جراحی نباشد. به نظر نمی رسد که این مشکل بزرگی باشد، اما میزان دقیق تغییری که می توان انتظار داشت گاهی غیرقابل پیش بینی است.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

لیزیک در مقابل عینک مطالعه کدام موثر تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول