انواع مختلف لیزر چشمی برای عمل لیزیک چشم در کرج

جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

انواع مختلف لیزر چشمی برای عمل لیزیک چشم در کرج

انواع مختلف لیزر چشمی

جراحان چشم ممکن است در انواع خاصی از روش های لیزر چشم تخصص داشته باشند. تفاوت‌های میان آنها عموماً جزئی است و هیچ‌کدام به وضوح بهتر از بقیه نیستند.

بسته به شرایط و ترجیحات فردی خود، ممکن است موارد زیر را در نظر بگیرید:

کراتومیلوسیس درجا با کمک لیزر (LASIK).

در حال حاضر رایج ترین جراحی لیزر چشم، لیزیک شامل ایجاد فلپ قرنیه با ضخامت جزئی و استفاده از لیزر اگزایمر برای برداشتن بستر قرنیه است. سپس فلپ به موقعیت اولیه خود باز می گردد. ناراحتی بعد از جراحی حداقل است و بهبود بینایی معمولاً در ۱ تا ۲ روز انجام می شود.

کراتکتومی فوتورفراکتیو (PRK).

با PRK، به جای تشکیل یک فلپ، سطح بالایی (اپیتلیوم) خراشیده می شود. این ساییدگی قرنیه سه یا چهار روز طول می کشد تا بهبود یابد و در کوتاه مدت درد متوسط و تاری دید ایجاد می کند.

تصور بر این بود که این اشکالات با مزیت نظری که PRK برای افرادی که احتمال بیشتری برای ضربه زدن به چشم دارند – به عنوان مثال، کسانی که در ورزش های تماسی، اجرای قانون یا ارتش فعالیت می کنند، ایمن تر است، غلبه کرده است.

اما حتی با لیزیک استاندارد، خطر پارگی کره چشم همچنان بسیار کم است، بنابراین احتمالاً هیچ مزیت قابل توجهی با PRK وجود ندارد. لیزیک همچنین گزینه بهتری نسبت به PRK برای اصلاح نزدیک بینی شدیدتر (نزدیک بینی) است.

دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج
دکتر مینا اوجانی | متخصص چشم پزشکی کرج | جراح چشم در کرج

کراتکتومی زیر اپیتلیال با کمک لیزر (LASEK).

لازک مشابه جراحی لیزیک است، اما فلپ با استفاده از دستگاه برش مخصوص (میکروکراتوم) و قرار دادن قرنیه در معرض اتانول ایجاد می شود. این روش به جراح این امکان را می دهد که کمتر از قرنیه را بردارد و برای افرادی که قرنیه نازک دارند گزینه خوبی است.

برای افرادی که در معرض خطر بیشتر آسیب های چشمی هستند، لازک هیچ مزیت قابل توجهی نسبت به لیزیک ندارد.

کراتومیلوسیس درجا با لیزر اپیتلیال (epi-LASIK).

در روش اپی لیزیک، جراح شما اپیتلیوم را از قسمت میانی قرنیه (استروما) با استفاده از یک دستگاه تیغه بلانت مکانیزه (اپیکراتوم) جدا می کند و با لیزر قرنیه را تغییر شکل می دهد.

این روش شبیه لازک است. استخراج عدسی با برش کوچک (SMILE). این نوع جدیدتر جراحی انکساری قرنیه را با استفاده از لیزر برای ایجاد یک بافت عدسی شکل (عدسی) در زیر سطح قرنیه شکل می‌دهد. هنگامی که عدسی برای تغییر شکل قرنیه استفاده شد، سپس از طریق یک برش بسیار کوچک برداشته می شود.

لنزهای داخل چشمی لنزهای اصلاحی را می توان با جراحی در چشم (عدسی های داخل چشمی) برای بهبود بینایی قرار داد. این به طور معمول به عنوان بخشی از جراحی آب مروارید (که در آن لنز طبیعی قدیمی و کدر برداشته می شود) انجام می شود. همچنین ممکن است جایگزینی برای لیزیک برای افراد مسن باشد که ممکن است در آینده به جراحی آب مروارید نیاز داشته باشند.

برای تماشای نمونه کارهای دکتر مینا اوجانی بهترین متخصص چشم پزشکی کرج در اینستاگرام ما را دنبال کنید.

به افراد جوان با درجات بالای نزدیک بینی که نمی توان آنها را به طور رضایت بخشی با لنزهای اصلاحی درمان کرد نیز ممکن است لنزهای داخل چشمی ارائه شود. اما اینها برای اکثر مردم یک گزینه معمولی نیستند.

بیوپتیک. بیوپتیک یک یا چند تکنیک مانند لنزهای داخل چشمی و لیزیک را برای درمان نزدیک بینی یا دوربینی ترکیب می کند.

بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی
بهترین مرکز لیزیک چشم در کرج | جراح و متخصص چشم کرج | دکتر مینا اوجانی

چشمات سالم هستن؟

به طور کلی، جراحی لیزر چشم برای افرادی که دارای درجه متوسط عیوب انکساری هستند و مشکل بینایی غیرعادی ندارند، مناسب‌تر است.

جراح چشم شما سوالات دقیقی در مورد سلامت چشم شما می پرسد و چشمان شما را ارزیابی می کند تا مطمئن شود که هیچ شرایطی ندارید که ممکن است منجر به عوارض یا نتایج بد جراحی شود. این شامل:

یک بیماری چشمی که منجر به بدتر شدن پیشرونده بینایی و نازک شدن قرنیه می شود، مانند قوز قرنیه. در واقع، اگر قوز قرنیه در خانواده شما وجود دارد، حتی اگر آن را ندارید، در مورد جراحی انتخابی چشم بسیار محتاط باشید.

دکتر مینا اوجانی ، جراح و متخصص چشم کرج و جراح چشم می باشند.

 

التهاب (مانند کراتیت یا یووئیت) و عفونت (مانند هرپس سیمپلکس) که بر چشم تأثیر می گذارد.

صدمات چشمی یا اختلالات پلک.
خشکی چشم. مهم است که بدانید در صورت خشکی چشم، عمل لیزیک ممکن است وضعیت را بدتر کند.
مردمک های بزرگ. اگر مردمک چشم شما بزرگ است، به خصوص در نور کم، لیزیک ممکن است مناسب نباشد. جراحی ممکن است منجر به علائم ناتوان کننده ای مانند نور خیره کننده، هاله، انفجار ستاره ها و تصاویر ارواح شود.
گلوکوم. روش جراحی می تواند فشار چشم شما را افزایش دهد که می تواند آب سیاه را بدتر کند.

آب مروارید.

معرفی بهترین دکتر فوق تخصص شبکیه در کرج

  • دکتر مینا اوجانی ، دکتر چشم پزشکی کرج و عضو جامعه جراحان شبکیه امریکا
  • آدرس :کرج، عظیمیه، میدان مهران، جنب بیمارستان تخت جمشید، ساختمان پزشکان دی ،طبقه ۵ واحد ۱۸
  • شماره های تماس :۰۹۰۳۴۴۴۴۱۲۰ – ۰۹۳۹۴۴۴۴۱۳۰

انواع مختلف لیزر چشمی برای عمل لیزیک چشم در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول